Monday, May 22, 2017

Cuti - cuti Malaysia ~ Batu Caves

Lego Land sudah, Kellie Castle sudah, Tanjung Piai sudah...kali ni nak gi mana?

Dah lama I x bawa DSLR camera gi tangkap gambar. Ahhah....ada satu tempat dah lama I xpergi, bukannya jauh dan sangat menarik. Iaitu Batu CAves.


Image may contain: 2 people, camera and outdoor
Inilah dia, Batu Caves. Dari rumah ke sini baru 20 - 30 mins je. Kali ni adalah kali kedua I datang. Kalu boleh, saya nasihat kamu semua datanglah sebelum bersara sebab kena naik 272 anak tangga yang curam. Batu Caves dalah sebuah bukit kapur yang memiliki serangkaian gua dan kuil. Gua terletak di distrik Gombak Selangor, Malaysia. Unutk kawan-kawan yang malas bawa kereta, boleh naik KTM ke sini.Nama station pun Batu Caves.[

Gua ini adalah salah satu kuil Hindu yang paling popular di luar India, khusus kepada Dewa Subramaniam. Ia merupakan titik tumpuan Hindu semasa perayaan Thaipusam di Malaysia.
Image may contain: 4 people, people smiling, people standing and outdoor

Kali ni I bawa tripod sekali supaya I boleh "selfie". HIHI....akan tetapi kali ni saya amat bertuah kerana dapat bertemu dengan seorang perempuan India dan dia boleh cakap bahasa cina dengan saya kerana dia belajar di sekolah kebangsaan cina. Dia dengan tunangnya datang sembahyang dan ambil gambar. Dia sangat mesra, sambil minta tunangnya ambil gambar dgn I sebagai kenangan.

Image may contain: 7 people, people smiling, people standing


Kali ni I x naik tamgga ni...eh...sebab ...I malas...

Inilah gambar yg I ambil 3 tahun yg lepas. Msa tu saya amat enjoy the moment of climbing. Tengok gambar baru.I sedar I dah gemuk dan tua....😄😄Apa boleh buat? Asyik makan buffet je...  Muka Tua , memang dah jadi hakikat sebab semua org pun sama..akan jadi tua. Janji hati masih dlm umur 18 tahun😂😂😂.










No comments:

Post a Comment